Semester!

Här sitter jag, ihopkrupen i soffan med en kopp kaffe och lilleman bredvid som tittar på plattan. Maja sover fordrande, A sticker vilken minut som helat iväg för att träna och de stora trollen är hos sin pappa. 
Nog för att det är helg, men att hela denna vecka kunnat vakna i lugn och ro utan att veta att det vankas jobb har varit så skönt. Semester var precis vad jag behövde och nu har A gått på sin också. Underbart. 
 
Igår träffade jag en bekant i mataffären och givetvis kom det upp som det alltid gör så här års frågor om semester och vad man ska göra. Jag berättade att vi hunnit med "Astrid Lindgrens Värld" redan i maj och har en vistelse planerad, men i övrigt tar vi det som det kommer. Fick då som svar att något är väl ändå roligt att planera och visst är det det, men som sagt att bara kunna ta dagarna som de kommer är helt klart det bästa och det är vad vi kallar semester. Precis så vår familj vill ha det. Nu ska vi bara ta det lugnt och njuta.
Förresten, borde jag se dagen tvätt som en del av dagens planer trots allt?! 
 
Seize the day! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0